Monday, January 9, 2012

Datang dan Pergi.....

Akak memang tak berapa sihat lately ni tapi malas nak bising2 kat rumah..

Tapi sejak jumaat akak dah tak tahan dah..hidung berair..muka gatal mata berair dan asyik bersin...

Ingat kan nak demam ke..rupa nya allergic dengan bulu kucing...bukan dengan si Puteh tapi dengan anak anak kucing yang baru dua bulan beranak...Anak anak suka bawa masuk rumah dan biar kan mereka ni bermain dalam rumah....
Bukan nya tak pernah tegur tapi kali ni mereka buat tak tau saja...

Kali ni abah nya buat keputusan tegas...jaga kat luar atau abah akan sedekah kan orang semua kucing2 ni  kecuali Puteh kat orang lain....Kamu lebih sayang kan kucing dari mak...dah tau mak alah dengan kucing tapi kamu degil jugak....

Dalam pada itu, penyakit kencing kotor berulang semua...sakit nya tuhan yang tau..
Bangun tidor dengan pinggang yang sakit dan kepala yang berdenyut...
Asyik berlari ke tandas saja dan sukar di kawal pundi pundi kencing ni...
Alhamdulillah..setelah mendapat rawatan dari klinik semalam...sakit nya berkurang ...
Doktor menyuruh aku minum air banyak  banyak dan air barli dan kelapa juga baik untuk penyembuhan..
Apa! ..air kelapa...bukan ke bomoh jer yang suka guna air kelapa ni...tanya PA..
Akak malas nak jawap..kang sakit jiwa lagi...

Semalam..besan Shah Alam kami telah kehilangan anak bongsu nya..(adik ipar apis...)
Masa hari sabtu, kami telah berkejar ke PPUM bila apis memberitau yang adik ipar nya nazak..
Ahmad Danial ialah anak istimewa..lahir nya normal tapi di sebab kan  demam panas dan penyakit kuning sejak lahir,keadaan fizikal dan mental menjadi berubah.
Selama 14 tahun ibu ayah menjaga nya dengan penuh kasih sayang..begitu terjaga dan bersih..kakak abang juga amat menyayangi nya..tetapi Allah lebih sayang kepada nya.
Reda kan pemergian nya...
Jannah tempat nya...
Dia di sambut malaikat ke sana...

Akak melihat besan menangis...
Akak pernah berada di tempat nya...
Tahu bagaimana pilu nya hati..
Tapi...semua ni milik Allah..
sampai masa nya di ambil semula..

Alfatihah buat Ahmad Danial
dan anak ku
Abd Hakim...

5 comments:

  1. Seronok dengar ada khasiat air kelapa. Datangnya dari mulut doktor.

    ReplyDelete
  2. Aunty Ezza,
    Alolo...kesiannya dia. Nak peluk nanti makin teruk bersinnya. Ada tak doktor bagi antihistamine? Biasanya untuk alahan tu. Nak bela anak-anak kaki empat ni kena banyak sabarnya. Or else..... Abang Puteh dah balik? purrr...meow!

    ReplyDelete
  3. It's very true, air kelapa.
    Those dari barat dah realise, dia act as pencuci dalaman.
    No harm trying.

    ReplyDelete
  4. Alfatihah for Ahmad danial and abdul hakim...
    May you health improve fast...

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails