Thursday, April 26, 2012

Pulih....

Salam 


Sejak dapat sakit lutut dan sukar nak bergerak ni...kegiatan dalam rumah ni berubah sama sekali..


Dah tak masak macam selalu..beli jer kat kedai..


Langsung tak menyapu..tunggu anak anak balik ler jawap nya...


Kesian lak dengan budak2 ni...bila rasa ok ok sikit...mula lah mintak PA ke kedai cari ikan dan sayur...tapi..


Semangat jer tinggi...berjalan lama sikit dah sakit balik....


So apa apa pun..kena buat kerja sambil duduk atas kerusi atau bangku...


walau pun membasuh pinggan!


Dalam pada tu, doa tak putus putus dalam hati..


supaya di sembuh kan kaki dan lutut ni..


bukan nya apa..


banyak lagi benda dan perkara yang belum lagi tercapai...


antara nya..


buat umrah dan Haji...


perancangan membuka perniagaan dengan anak anak...


banyak lagi kursus2 yang bakal aku hadiri...mintak2 nya jangan lah buat kelas kat tingkat atas ke


Dalam kepala ni macam macam dah aku fikir kan...


Tapi..


aku tahu..setiap yang terjadi mesti ada hikmah nya...


mesti ada sebab nya...


semua dah di tentu kan oleh Nya...


Reda saja lah dan berusaha untuk pulih...jangan banyak mengeluh dan bersungut..


Syukur Alhamdulillah..


lutut ku dah beransur pulih..tidak sakit bila di pijak..


cuma aku tak boleh duduk di bawak bersila atau bersimpuh lagi..


Terima kasih buat anak anak yang membeli kan segala suppliment untuk kaki..hahhaa


Terima kasih buat semua yang mendoa kan saya agar cepat sembuh.


Dan saya juga mendoa kan yang sama pada kamu semua yang membaca tulisan saya yang tak seberapa ni...


Alhamdulillah........


P/S


Sabtu ini kami akan ke Taman Negara Pahang sekali lagi...kali ni dengan adek beradik sebelah saya...


Jangan bimbang...saya cuma duduk di resort saja...sambil mulut memberi arahan!..hahahhaa







9 comments:

  1. Alhamdulillah...so happy for you K.Ezza.

    Jah

    ReplyDelete
  2. Tunggulah hingga betul2 sihat dan kuat, baru buat kerja yang berat2, ya Ezza. :)

    ReplyDelete
  3. jaga diri ..

    jangan lasak-lasak

    ReplyDelete
  4. Kak Ezza, moga cepat sembuh dan pulih seperti sediakala, insyaAllah.

    ReplyDelete
  5. Dah cuba pakai knee guard? kalau belum mungkin boleh cuba ada kawan kata knee guard membantu..

    Tp yang penting jangan paksa2 berkuat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bestnye kak..nak ikot!!!mesti sambung cuti hari pekerja kan..jeles...

      Delete
  6. bestnye kak..ni mesti sambung cuti hari pekerja kan..nak ikot!!...ni yg jeles ni

    ReplyDelete
  7. Kak ezza...
    Jika sampai bole ke taman negara yg kena naik sampan dan jln byk2 tu.. Rasanya mesti cepat sihat.... Muga2 kak ezza lebih sihat dan enjoy di sana...

    ReplyDelete
  8. Jalan tetap jalan, ye Ezza, jaga diri ye!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails