Monday, April 23, 2012

Aktiviti Ahad

Pagi pagi bersarapan di restoren Bonda, kedai minang di Port Klang..roti canai dia mengancam you! I makan 2 keping bercicah kan rendang daging dan kuah kari ikan....~6 hari tak makan nasi punah dek roti canai sehari~

Bila balik, projek nak masak rendang daging ni pun bermula...

dek kerana panas, I mengupas bawang kecik di ruang tamu yang berkipas....

hasil nya....

semua nya komplen mata pedih...hehehehe

hingga kan si Miyo  pun terkelip kelip mata mata..hehhee podih la tu....



Taraaaaa.......lama betul menunggu dia masak..ada lah lebih kurang 3 jam!


Selepas selesai makan Tengahari...bukan petang ker,..satu lagi projek khas di buat...

hehehe...projek nak menerai oven baru...

Buat biskut coklat chip aka Famos Amos

sila abai kan gambar yang kelam...yang tukang ambik gambo ni kena paksa..so gambo jadi macam dia gak laa...


Keharuman bau biskut ini ketika sedang di bakar memang mengugat keimanan....


Maka setiap kali keluar dari oven tu....maka seakan2 akan magik laa ..kejap ada...kejap tak da..



Semalam cucu I datang..tapi dia dah kenal orang la pulak...


asal pandang jer maktok dia..muka dia cebik...asal agah jer..ada dua reaksi yang keluar..


senyum sikit pastu cebikkkk panjang....


Cubit kang!!


dah macam rupa daddy dia masa kecik..siap meleleh air liur dia...



6 comments:

  1. Memang bahagia kalau dapat buat apa yang kita minat, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak K...
      kira nya saya ni macam Big Chef la mengajar anak anak ni..hahhaha

      Delete
  2. Wah... bulatnya pipi dia. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha......betul tu kak cik..membulat jer pipi,mata dan kepala botak dia tu

      Delete
  3. minat makan , tapi malas nak masak

    hu hu hu

    ReplyDelete
  4. Salam perkenalan,

    Selalu singgah sini, tapi baru kali ni nak tinggai jejak.

    Rajinnya buat rendang, makchaq buat rendang setahun sekali saja...

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails