Friday, November 19, 2010

Kartun Lat.....

Aku mengenali Lat bila baca akhbar NST di opis dulu....rasa nya setiap isnin ke..aku pun dah lupa...
Selalu nya kami ramai akan gelak sakan bila tengok kartun dia...ada mesej yang dia nak sampai kan secara kartun...

Dulu Dr M tu..tang hidung dia yang akan jadi tarikan....

Satu hari aku jumpa koleksi kartun dia kat kedai buka di campbell kompleks ke..aku beli edisi Kampong Boy...

lepas tu beli satu satu hingga cukup semua...

Itu lah harta yang aku bawa masa duduk berdua dengan PA lepas nikah...

PA pulak bawak buku buku yang dia beli dan baca dan kumpul masa bujang....

Tapi aku dah lupa sapa yang pinjam koleksi buku2 tu....dah hilang semua...

Tapi aku beli lain bila anak anak aku masih kecik...

Habis kena kaler semua kartun2 tu.....lepas tu koyak.....

tahun lepas rasa nya ada beli semua nya kembali...

anak buah PA  pinjam....hmmm habis lah tu.....dah tak nampak dah...

Hari tu..aku jumpa balik koleksi buku kartun Lat ni...
dah ku pegang pegang...tapi kena tepis oleh PA...sudah lah Zah...tak usah beli lagi...

Hmmmm....macam ni lah kalau keluar ngan PA....asik kena tepis je tangan ni....




2 comments:

  1. salam za. kakpah dulu pun suka buat koleksi katun lat ni.bukan setakat lat jer. gila-gila dan mad jugak. sekarang ni ntah mana la pegi agaknya.. dah kena jual kot.

    ReplyDelete
  2. Anda peminat Lat juge? Bangga melihat karya kartunis tempatan mendapat tempat di mata luar kan?

    Jemput lihat koleksi buku Lat teman. Mana tahu membantu jika ingin book hunt nanti hehehe
    http://kutubkhanahku.blogspot.com/2011/07/koleksi-buku-lat.html

    Salam perkenalan.. from another Lat fan!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails