Thursday, September 30, 2010

Kisah lama....Dating....

Teringat satu ketika dulu....

Waktu tu aku baru beberapa bulan berkawan dengan PA...

Satu hari dia ajak pergi tengok bola kat Stadium Merdeka....







Ada finale..Selangor vs Singapore....






masa tu Selangor gah di atas...dan Singapore pulak memang rival dia...

macamana ni...nak balik malam malam...takut weiii...

aku dapat bayang kan muka mak dan abah .......

tau je laa..kalau mak naik angin....suara dia macam tarzan, siap dengan tangan dia....

walau pun masa tu aku dah bekerja dia bukan kira semua tu....

Tapi ajakan PA begitu menarik minat aku ....

aku suka tengok bola...

hati meronta ronta nak tengok secara live....

abah pulak bukan jenis suka sukan bola ni...

yang dia tau kerja kerja kerja saja...

tak pernah ada outing dengan kami semua...

kereta pun tak da,

wah seronok giler bila dapat jejak kan kaki kat Stadium Merdeka ni.....

Ramai nya manusia...kebanyakan nya lelaki...semua pakai baju merah kuning...

mula mula memang terasa bingit bila dengar orang menjerit jerit, ada pulak bunyi gendang,,,

memang bingit....

lama lama semua dah sebati....

terjerit jerit lah aku...menyorak pasukan selangor..

masa tu Aruah Mokhtar Dahari ada, Santokh Singh ada, Arumugam ada....




Memang teruja apa lagi bila Selangor menang.....

lupa wajah wajah mak dan abah..hehehe

bila wisel penamat berbunyi....

PA ajak minum di Benteng...

sambil makan minum, berborak lagi pasal bola...

tiba lah masa nak balik....

Mak oii..aku lupa yang bas yang nak ke BC dah habis waktu...

dulu bas semua ber TIME!

mengelabah betul masa tu.....masa rasa nak menitik air mata....

Tak pa tak pa....kata PA

kita balik naik teksi...

Sampai je BC,  aku pun turun......

PA pun terus baik ke rumah nya di Segambut....

terjengket jengket aku menapak....

tiba tiba aku dengar orang berdehem!

berderau darah aku bila aku nampak abah sedang menunggu di bawah pokok!

ko dari mana ni...malam malam baru balik....

orang pergi tengok bola kat Stadium , Bah....

bas tak da, orang balik naik teksi....

dengan sapa ko balik tadi...

Err ,,,kawan ...

Aik!..ok jer nada suara dia...apa ni..tak da marah marah ker....

pelik pulak...

masuk ke rumah, aku tengok mak dok menjeling....

melalak sampai ke malam...kenapa tak tidor je kat stadium tu...

tak boleh mak...Jaga tu tak kasi!!!

Loyar buruk pulak dia ya....

Aku pun cepat cepat salin baju dan basuh kaki....

masuk bilik dah baring ....

Kak...eh budak ni tak tido lagi ker...

Ayu cakap ngan mak, ko pergi tengok bola dengan budak ni....

budak mana...

tu.... yang dalam gambar ni...


Eh silap....ni gambar baru....

yang ni laaaa



laaaa.....patut lah abah kool jer...

dia kenal budak yang dalam gambar ni...

hahahaah..........

9 comments:

  1. kita pun teringat dating kali pertama. Kenal dah lama melalui surat.. pertama kali jumpa hiii... lawak pun ada.

    ReplyDelete
  2. waaaa... best cerita jaman silam..auuuuu.. :)

    ReplyDelete
  3. kalau old timers buat siri dating pertama,tentu riuh anak cucu.Mak /Tok vogue.Tapi yang tak boleh tahan tu,jelingan ayah bonda masa balik...saya jelingan tuan rumah.hehe.ingat sampai hari ini.

    ReplyDelete
  4. hahaha kenangan kak ezza yg mencuit jiwa saya :D

    ReplyDelete
  5. Kak Ezza,

    sambung please.... :)

    ReplyDelete
  6. Aunty Ezza,
    Phewitttt!!!! Nasib baik tak kena marah....purrr....meow!

    Yelah...cepatlah sambung cerita....

    ReplyDelete
  7. Bagus buat storyline samarinda? akasia? Teringat makan-makan di benteng..bestnya

    ReplyDelete
  8. saya tak merasa kena jeling ngan mak sbb dok rumah sewa. hehehe

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails