Monday, September 6, 2010

KISAH SAHUR




Nak akhir akhir puasa ni dah malas nak bangun ...kekadang tu cuma makan biskut dan minum teh o saja...budak2 pun dah liat nak bangun..terjerit2 lah makcik ni memanggil...tapi akhir nya kita yang kena sergah balik dari PA,,,dia dah mau bangun lantak kan Zah....yang awak terpekik2 ni kenapa....
eh! kita pulak yang salah....

Dah seminggu lebih kami ni di tanya...

Mak...bila nak sahur kat luar?

Aaa..sapa pulak nak bersahur kat luar ni...nak bangun pun liat...ada hati nak bersahur kat luar ni...

Alaaa...tahun lepas kan abah bawak sahur kat Pelita....

Itu tahun lepas...tahun ni mak malas laa...asyik kari kari saja...mahal pulak tu...

Tak puas hati dengan jawapan aku...dia pergi ke abah nya...

Abah....sahur nanti jom pergi makan kat luar ya...

Abah malas..suruh kakak bawak...

Yahooo,,,kata budak kecik ni....

bah,,alang cakap pakai duit sapa....

tergelak abah nya...yelah ..pakai duit abah laa..

So si budak kecik ni tak tidor sepanjang malam tadi..menanti kan jam 4 pagi...

Apa bila tiba masa nya...berposak2 lah dia mengejut kan kakak nya bangum...terkebil2 si Alin bangun...hahaha

Kejut kan abah dia..Bah..nak duit kata nya....

Nah....kopak lah abah ni...hahahhahaa

Maka....ke enam enam anak dara kami menaiki saga...tak kosa nak pergi 2 kereta.....

macam tin sardin...almaklum lah..badan semua sihat sihat belaka...

Dalam pukul 5.30 pagi, kedengaran mereka balik...Yaya masuk dulu dengan memegang kotak McD....

Aik...makan kat Mc D ker...aku tanya...

Tadi makan kat pelita..tak da selera..kami makan roti canai saja..bila nak balik Yaya cakap..tak kan nak balik...baru je sampai....

so Alin bawak dia ke mcD..beli kan dia  set mcegg...baru dia senyap....

patut lah Yaya senyum sampai ke telinga.....

mak..budak kecik ni bertanya..



nak apa lagi...

Bila nak beli baju raya yaya lagi...

kawan yaya ada 7 pasang baju raya..Yaya baru ada 2....

Terbeliak mata aku dan PA....

Yang lain semua tergelak gelak......

Aku garuk kepala je laa....

.

2 comments:

  1. Aunty Ezza,
    Penat dah kita pesan kat Puteh suruh kejutkan semua orang waktu sahur. Dia tak buat ye? Nanti dia.... Yaya oh Yaya...nak baju raya sampai 7 pasang? Sabo je lah.... purrr...meow!

    ReplyDelete
  2. Very Interesting!
    Thank You!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails