Monday, December 10, 2012

KONVO dan 30 tahun....

Salam,

Semalam saya ke majlis konvokesyen Mira@Adek di UITM shah Alam..

Amboi mak...lama nya dalam dewan tu..sakit pinggang semua...

dan yang paling teruk..perut kami kelaparan semua nya...

Saya tertarik dengan ucapan Pro Chancellor nya mengenai sejarah permulaan UITM..bermula dengan Mida...

Begitu pahit getir orang orang dulu nak menubuh kan Mida ni..so para pelajar wajib berterima kasih pada mereka mereka yang bersusah payah menubuh kan Mida dan lepas tu ITM dan sekarang dah jadi UITM..Bila dah berjaya,jangan lupa untuk memandang ke bawah dan membantu yang lain....

Dan yang paling banyak bersungut...sapa lagi kalau tak PA....orang lain memandang ke depan,dia pandang ke bawah...Hmm tidur laaa...





Kemain ramai budak budak ni memegng bunga ,siap ada anak patung teddy bear sekali.
Ada pelajar lelaki pun sama dapat bunga dan teddy bear..PA hairan..budak lelaki pun nak berbunga ker?....tak cukup ker dengan scroll yang dia pegang tu..kan itu itu lebih macho!

Sebenar nya ...aku tak der beli kan jambangan bunga untuk Mira..dia pun tak mau..dari pengalaman kakak kakak dan abang nya...semuanya membazir..dan mahal pulak...buang duit je mak...
Hmm..dah dia tak nak..mak nya apa lagi...Alhamdulillah..

Sebenar nya gambar2 di atas ni semua nya dari album kengkawan Mira..gambar yang PA ambik semua nya hilang masa dia nak transfer dari hp ke pc....sayang betul...

Oh ya...pada hari yang sama....5 Dec 2012 tu adalah ulang tahun ke 30 perkahwinan kami...
Tak da acara istimewa pun....dah penat bila sampai rumah....

1 comment:

  1. Bila sorang demi sorang dah abis belajar..terasa cepatnya masa berlalu...

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails