Wednesday, December 12, 2012

Asam Pedas dan Pengantin Baru

Masa di Melaka minggu lepas, kami memilih homestay untuk penginapan. Terletak di Bukit Katil,suasana kampung mengelilingi kami..Aman rasa nya tinggal di sana walau pun semalam saja.
Pak Man Homestay ni di jaga dengan baik sekali..Bersih dan tuan tanah nya ramah.


Bersebelahan dengan Sekolah Rendah Dato Demang Husin, tempat makan usah lah risau. Di seberang jalan nya ada kedai makanan Arab...sebelah kiri nya ada kedai asam pedas Hjh Rahmah yang sentiasa penuh dengan pelanggan. Bukan saja menjual beraneka asam pedas dan masakan kampong yang lain, malah ada berbagai jenis kueh mueh yang panas panas di jual sama. Malah ada juga menjual air tebu fresh .....







 Kami ke Melaka kena anak buah PA bernikah dan bersanding di Bukit Bruang..


Mudzaffar Shah Bin Zulkefli..bagai kan Sultan Melaka.....


Arah ke rumah Pengantin Perempuan

Selamat Pengantin Baru ,semuga bahagia hingga ke syurga..Aminnn




Jumpa lagi Di Ipoh ....









4 comments:

  1. Wah... namanya pun dah macam nama Sultan Melaka.

    Semoga berpanjangan jodoh mereka hingga ke syurga. :)

    ReplyDelete
  2. Hahaha..Sultan Melaka tapi membesar di Tjg Rambutan!...
    Aminn...

    ReplyDelete
  3. Salam Mak Tok,
    Lain kali singgah BC or PT ye. Dulu pernah datang, masa tu bertunang ye?

    ReplyDelete
  4. sedapnyeee asam pedas.berkali-kali g melaka tak pernah lg pekena asam pedas kat tepi jalan

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails