Monday, February 24, 2014

Grasse,Parfum City

Masa sarapan pada hari ke 2 di Cannes...Rozman mencadang kan agar kami melawat Grasse,sebuah pekan di lereng bukit yang di gelar Parfum city...Dia masih lagi berkonfrence di Midem jadi kami bertiga saja yang pergi. Grasse (sebutan nya gra-si) sebuah pekan lama yang sangat unik...boleh naik train atau bas..Semalam aku perasan ada bas untuk ke sana, so kami naik bas saja..
Mengikut reception,hujan akan turun pada hari ini dan esok...hmmmaku mengeluh...hujan saja tak apa..lagi pun hujan di sana bukan selebat di Malaysia pun..tapi masaalah angin yang bertiup tu yang buat aku tak tahan...sejuk nya hingga ke tulang hitam...

Kami menaiki bas dan tambang nya hanya lah euro 2,00 seorang...oh ya..jalan di sini bukan seperti di Malaysia ya...jalan nya kecik saja dan ada laluan bas dan teksi..roundabout nya pun cinonit jer..











mencari jalan pulang....ke stesen bas di penghujung jalan...




Muzium parfum yang buka pada hari Ahad...




Berehat melepas kan lelah...






Aku hairan kenapa pekan ini sunyi sangat...malah cafe2 pun banyak di tutup...rupa2 nya orang dan kat sini bercuti dan tidak berniaga pada ahas...hmmmmm

2 comments:

  1. Sunday: Holy Day, so no worklah, rest only.

    ReplyDelete
  2. saya suka dengan kebersihannya kak ezza..

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails