Monday, June 24, 2013

Homesick!

Seminggu berlalu...Hani telah memula kan kelas macam biasa..walau pun semesta pertama hanya bermula pada bulan September kela...

Sekarang hanya belajar 3 subjek saja..dan aktiviti aktiviti luar...

Hari hari call...video call whatsapp lah,skype laa dan jugak weechat..banyak betul teknoloji sekarang ni..yang jauh jadi dekat....

Tapi lama lama aku dengar nada nya berlainan...bosan lah...dan macam macam....kalau belajar kat Shah Alam kan senang....

Tapi sabtu lepas, semasa abah nya buat video call lepas maghrib...maka pecah lah tempayan airmata nya....

Hani nak balik Bah....Aduhai....macam mana ni..rindu kat rumah....

Homesick!

Yang gelabah ada lah abah nya!

Macam macam pelan tindakan yang dia nak buat..Hani kena di bawa balik kejap ni..kena cuti lah..bla bla....

Okay..aku diam jer..

Bila aku cakap ngan Hani...aku tenteram kan dia....kenapa ni...ari tu ko nangis2 sebab tak dapat tawaran,

Dah dapat kenapa nak balik pulak...sabar lah...ari tu kata nak belajar luar negeri lah.....jangan macam ni..orang lain tu lagi jauh rumah dia..tinggal kan mak bapak sebab nak belajar..jangan lah macam ni...semua orang ada tanggung jawap Hani..abah ada kerja..kakak2 pun sama...nanti sebelum puasa ni kami datang lah jenguk kamu.....jangan lah buat abah kamu kelam kabut...
Hani rindu kat rumah..isak nya...

Yelah ...tapi kan hari2 kita bervideo chat...dulu tak da teknoloji macam ni tau..belajar kat england atau USA..hantar surat pun 2 minggu baru sampai..talipon pun tak da kat rumah...mak pun rindu kat Hani tapi Hani kena lah sabar dan kuat kan semangat sikit...cuba banding kan diri dengan kawan yang lebih susah..yang nak call mak dia pun tak dapat...

Tu lah..macam mana lah anak tak nangis..aku lihat abah dia ni terlebih2 pulak...macam macam plan dia dah rancang dengan anak anak lain..aduii...macamni susah lah anak dia ni nak berdikari...bukan nya aku tak da perasaan, tapi fikir lah ..ada kah kita akan jadi macamni selama dia belajar macam ni...asyik terkejar2 nak kesana...lagi pun..ogos ni dia kan cuti sebulan.....

Relaks relaks...tapi jangan sedut napas ya..jerubu siang malam...hahaha

OK..minggu ni mak dan abah tak boleh turun jumpaka mu tau..minggu selepas tu saja boleh....so tunggu jer ..jangan nangis nangis lagi ...


anak abah!



5 comments:

  1. sedih pulak tengok hani..yelah tiba2 berjauhan dgn family rasa lain lah..sabar ye hani..mak dan abah tue lagi gelisah..

    ReplyDelete
  2. Alah... shian dia... Mums are made of stronger stuff! :)

    MrsN.

    ReplyDelete
  3. Hahahahaa
    Cara kak ezzza citer abahnya yg lebih gelabah mengingatkan saya nanti jika anak kami mula belajar jauh, memang saya dah bayangkan abahnya lebih gelabah dari ibunya...
    Abah yg ada anak pompuan ramai
    Ni mmg lembut orangnya....

    ReplyDelete
  4. Hu, Hu, Hu...sob...sob...sob...jangan bersedihlah Hani. Agaknya kalau pergi belajar luar negara tak rindu..suka! Homesick tu biasa bila mula-mula berjauhan, lama-lama okey. Ikut semangat dan nasihat emak tu!

    ReplyDelete
  5. Kesian hani. Saya risau juga dengan 2 Abduls sebab abahnya 2x5 dgn suami kak ezza. Maklum, umur dah dekat 40 baru Allah bagi rezeki anak. Saya ni dah biasa susah, adik beradik ramai, memang nak ajar berdikari. Tapi si abah pula dah bagi hint ....nanti anak2 belajar dkt2 dgn kita..

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails