Wednesday, August 15, 2012

Corat coret menjelang raya

Ramadan akan meninggal kan kita...sedih...
Entah panjang ke tidak usia kita untuk Ramadan tahun depan...

Sebenar nya, aku sedang berehat kejap dari menjahit langsir...
Dah berbulan2 aku membeli kain nya sampai naik lupa..

Tapi suka sangat bertangguh2..macam ni lah...buat kerja last minit

Anak anak yang masih bersekolah tu pakaian baru nya di beli oleh anak anak yang telah bekerja..
Masing masing pilih sorang adik..lega betul kepala otak kami suami isteri...aku cuma beli kain dan tempah baju kurung mereka saja..

Kuih raya..Hmm..sebenar nya ada hajat nak buat sendiri...tapi minggu lepas bila alin balik berbuka di rumah, dia bawak sekali kuih raya yang di beli nya entah kat mana...aku dia jer...Mak,malam raya nanti mak buat kek ya...aku angguk je laa

Apis, kasut mak dah lama mak pakai ni...mak nak yang baru laa..
saja aku menjolok dia...
oo nanti apis bawak mak pergi beli kasut ya...
Bila tiba masa nya, mak..orang bagi duit jer laa..kena kerja laa...
mak nak berapa?
Entah..kaki mak ni sesuai pakai scholl atau Hush Puppy jer
mahal tu..
Yelah ...mak pergi ngan budak2 ni je lah ye...
Bila aku ke Jusco,terus grab kasut yang berkenan,nampak pulak kasut lelaki...beli lah untuk PA..

Yang belum beli..baju aku dan PA...
entah laa, sejak dah masuk era 5 series ni, perasaan nak berbaju baru dah kurang...
Kenapa ye??

Di kesempatan ni aku ingin memohon maaf kepada sekelian teman teman se-blogger ini...kalau ada tersilap kata terkasar bahasa ,ampun maaf dari saya

Selamat Hari raya Aidil Fitri
Panjang umur kita bersiaran lagi..

Yang balik kampung tu, berhati2 lah di jalan raya...Sabar sabar sabar....

Saya ni macam biasa laa...
pagi di rumah,lepas sembahyang raya dan makan bersama anak menantu dan cucu, kami akan bergerak ke rumah orang tua PA dulu..lepas tu ke BC ...
sama jer routine kami setiap tahun....

Assalamualaikum...



10 comments:

  1. Salam Aidilfitri kak.. untungnyakan saling meringankan beban yang lain..

    ReplyDelete
  2. Aunty Ezza,
    Diucapkan Selamat Hari Raya dari kami sekeluarga....nasib baik meoww tak pakai kasut or else pengsan Mama nak beli 4/ekor! har har har *evil laughs*

    ReplyDelete
  3. tah dapat jumpa tak akak raya tahun ni.saya balik pn dh lambat.apa pun selamat hari raya kak.maaf zahir batin kalau ada kecik ati dgn gurauan saya ye

    ReplyDelete
  4. Bertuahnya akak ada anak2 yang memahami dan ada hati nak meringankan beban ibu bapa. Alhamdulillah... Suatu hari saya berdoa agar anak2 saya juga mampu jadi sebegitu.

    Selamat Hari Raya Aidilfitri buat akak sekeluarga maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete
  5. Kak Ezza :)

    Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin ka kak.

    edelweiss

    ReplyDelete
  6. kak ezza...
    selamat menyambut hari raya..
    meriahlah tahun ni kan dengan kehadiran cucu yang comel tu...

    ReplyDelete
  7. Salam Aidil Fitri Ezza. Kakcik sekeluarga pun tak ada pakaian raya. :(

    ReplyDelete
  8. Salam Kak EZZA.
    Betullah, bila kita semakin meningkat umur ni, ghairah nak berbaju baru semakin kurang, kan? Yang penting anak-anak dulu.

    SELAMAT HARI RAYA Kak Ezza, maaf zahir batin. Semoga Syawal kali ini lebih menggembirakan.

    ReplyDelete
  9. Dari Alang juga, Selamat Hari Raya, Ezza, PA dan anak cucu. Tak ada baju raya tak pe Zah, asalkan hati bahagia. Jalan-jalan lah ke Melaka, ye.

    ReplyDelete
  10. Selamat hari raya, maaf zahir batin..

    Alhamdulillah anak2 kak Ezza dah boleh membantu..anak makchaq belum ada yang kerja.

    Raya sekarang dah tak macam dulu.. dulu semua semangat nak pakaian baru dan serba baru..

    Sekarang anak2 makchaq pun dah tak kisah sangat.. sampai kena paksa nak ajak pi beli baju raya..

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails