Thursday, August 2, 2012

Mati itu pasti......

Kenapa ya...

semenjak dua menjak ni banyak kes kematian yang ngeri...

Aku terperasan satu dua yang amat memilu kan...

Kes wanita yang bertugas di TV9 tu....agak nya lepas bergaduh besar si suami cekik bini dia sebab tak tahan dengar kemarahan isteri dia..entah laa..ini andaian aku laa..

Kekadang kita ni pompuan ni kalau marah, suara dah macam petir...macam macam keluar dari mulut kita...
Pasangan kita lak menggunakan kekerasan untuk tunduk kan bini dia..
Tak dapat nak kawal kemarahan...macam ni lah jadik nya....
pastu..terlebih cerdik pulak....reka cerita yang bini dia gantung diri....
macam lah polis ni tak tau nak handle kes macam ni..

Selalu nya ..mayat memang tak boleh bercakap sebab dah mati..
tapi jasad nya yang kaku itu lah yang akan memberitau apa yang terjadi..
Eh..yer ker.
Aku ni dah terlebih sangat menonton CSI ni.......
kesian anak nya yang sedang merindui mama nya..
kesian juga pada ibu dan ayah nya...

Entah lah..ni je yang terpikir oleh makcik ni....

Semalam,air mata ku melimpah lagi..
bila tengok berita TV3..
sepasang suami isteri-(isteri nya hamil 8 bulan )
mati tersepit dia antara 2 buah bas sekolah yang berhenti di persimpangan lampu trafik..
aku membayang kan bertapa siksa nya isteri hamil tu...
sedih sangat....kesian anak nya yang menjadi anak yatim piatu...

Jaga diri anda, hormati lah hak orang lain ..

Alfatiha buat mereka2 dia atas...

2 comments:

  1. Alfatihah pada arwah pasangan suami isteri yg malang itu

    ReplyDelete
  2. sedih kann..?
    yang suami isteri tu....

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails