Monday, March 28, 2011

CERITA ADIK KU

Aku berkunjung ke rumah adik ku yang baru pulang dari Mekah bersama keluarga nya serta kedua orang tua ku.

Sambil meninjau kediaman nya yang sedang di ubah suai..kelihatan besar dan cantik rumah nya. Adik aku ni pandai dalam interior design, so pada ku segala pemilihan wall paper dan cat  serta reka bentuk rumah nya sangat bersesuaian.

Sambil minum air teh dan makan kacang2 yang dia bawa dari sana, dia bercerita perihal keadaan di mekah.

Semasa dia membuat tawaf....,hujan turun dengan lebat nya berserta dengan bunyi guruh. Ada yang bertempiaran lari mencari tempat teduh, tapi dia tetap menghabis kan tawaf hingga tamat. Tetiba dia melihat sesuatu yang dia sendiri tak tau...sekumpulan asap/awan hitan turun dari langit...banyak kata nya..bergumpalan....ia menuju ke menara jam besar bersebelahan Kaabah..berkumpul di situ....tiba tiba seakan dia bergerak seperti hendak menyerang Kaabah...ramai jemaah menjerit...Allahu Akbar,,bergema di sana....

Tiba tiba, seperti ada gelungan putih mengelilingi Kaabah...berpusing2...seperti menahan awan hitam itu masuk ke Kaabah...awan hitam tu bersungguh2 untuk menawan Kaabah tapi gagal..lingkaran putih yang berpusing2 seperti mengawal dengan hebat ...akhir nya awan hitam tersebut naik semula ke langit dan menipis..

Adik dan isteri nya terpegun melihat kejadian tersebut...langsung tak terfikir nak merakam kan kejadian tersebut walau pun I phone nya ada di bawa nya....

Apa kah maksud kejadian tersebut...cuma allah saja yang tahu tapi..secara logik akal manusia...kemungkinan awan hitam tersebut ada lah IBLIS dan lingkaran putih yang mengawal kaabah tu ada lah  Para MALAIKAT.

Mungkin Allah ingin menunjuk kan sesuatu pada hamba nya...

Ini ada lah cerita dari persepsi adik aku..mungkin ada orang lain yang punya cerita berbeza tapi bagi adik aku yang dah beberapa kali ke sana, ini ada ada lah pertama kali berlaku dalam hidup nya

Kita di sini sibuk memboikot barangan dari USA bila ada sesuatu perkara berlaku pada rakyat Islam di timur tengah..walhal..KFC,MC D n Starbuck dan burger King bersenang2 menunggu pelanggan di Tanah Haram.....


Aku...tengah sarat memikir kan nya...

6 comments:

  1. SubhanAllah... Hanya Dia yang mengetahui rahsia di sebalik kejadian itu.

    ReplyDelete
  2. Subhanallah...
    Orang yan terpilih saja yaang dapat melihat..
    Hanya DIA yang mengetahui..

    ReplyDelete
  3. kak ezza...
    setiap yang terjadi adalah perancangannya, kita sebagai hamba perlu muhasabah diri merenung petunjuk darinya...

    bab boikot kita je beriya2 negara2 arab buat dek aje.

    ReplyDelete
  4. GOD Knows Best.
    Memories in the Holy Cities are usually eternally etched.
    Looking forward to be there...

    ReplyDelete
  5. salam semua

    Terima kasih kerana komen semua.

    Semua yang terjadi ada lah kehendak Allah juga. Nak tulis banyak pun takut terjadi nya fitnah..so ini sebahagian kecil saja...

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails