Wednesday, March 2, 2011

Aktiviti hari ni...

Ok....

Hari ni ..semua kerja rumah kena buat sendiri...

semua anak anak bersekolah pagi dan ada yang sampai ke petang...

tengok bakul kain penuh..hmmm kena sidai kain ni..kat belakang rumah tu....

Alamak..longkang tersumbat pulak...hissh,,macam macam ada dalam nya...eh! peyapu pun ada dalam longkang...

Pi ambil cangkul kat depan kejap....

sapa lah simpan air dalam besen ni..tengok dah ada jentik2 ni...buang air dalam besen dan tangkup...

sini rupa nya sabun mop lantai....patut lah puas mencari ahad lepas tak jumpa...ni mesti kerja PA..

dia mop ruang depan minggu lepas ni...

pi ke dapur semula....mak oii..penuh dengan kucing....

shoyhhhh......ko ingat ni rumah ko ker....aku cakap ngan kucing.....

kemas kan longkang dulu...bila air dah jalan...sambung sidai kain....

ramai pulak menyidai kain jam ni...bersembang lah pulak ..sambil menyidai...

wooi sana..wooi sini....meriah jugak makcik makcik ni...

Oppps...aku nampak orang kebas kayu tukang buat rumah sebelah ni...amboi.......sampai dua kali angkut....

aku pandang dia, dia pandang aku...

aku kenal dia..suara kemain garang...tapi cilok kayu orang...hiiii

mesin kain lain pulak...keluar kan ikan,,,,

hmm..nak masak ikan ke, ketam ke, tulang lembu ke....emmm aku keluar kan ketam lah..

dah lama tak makan ketam...

Malam tadi aku suruh Zira cuci pinggan..hmmm...dia tak buat....

penuh dalam sinki...pantang betul aku ni...

lepas ni nak menyapu rumah dan mop....

nak kemas barang  barang yang beli semalam...

nak kemas rak buku...

tapi..

macam mana nak buat kalau asyik mengadap pc ni....

Hahahaha....

Adoi mak..berangan je makcik oii


.....................................................................

5 comments:

  1. Aduhai, banyak nye kerja rumah Ezza....jaga-jaga Zah, nanti sakit pulak!!

    ReplyDelete
  2. Macam itulah jadi suri rumah tangga - ada sahaja yang nak dibuat - tapi pc tak boleh tinggal juga, kan Kak Ezza? :)

    ReplyDelete
  3. heheheh zah... inilah dilema seorang blogger.. LOL

    ReplyDelete
  4. mati mati ingat dah habis kerja dibuat.
    Kalau lah dengan sekali angguk semua kerja boleh beres,tentu nikmat.

    ReplyDelete
  5. Ezza,
    Dapat hadiah khas dari Kjee ye? Betul ke? Tahniah lah!!

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails