Wednesday, November 7, 2012

Alhamdulillah..Mamat dah kawin!

Ni adik ku yang ke 5...



Nama nya Muhammad Roze(di baca rozi)..kami semua panggil dia Mamat..

Umur nya dah meningkat..tapi lambat dapat jodoh....

gelfren kemain lah ramai...adik angkat tak terbilang laaa..tapi satu pun tak lekat..
Mana nak lekat..semua tu baik sebab nak mengena jer...

Dalam henpon dia semua nama pompuan...naik menyampah aku tengok....

Dia ni tak lah hensom sangat..hehehe wajah dia memang nampak garang..eissh garang jugak sebab kucing pun takut ngan dia..hehehe

Dulu kemain memilih nak cari isteri..nak secantik Siti Nurhaliza laa,macam Sofea Jane laa..
 Aku selalu naik angin dengan dia ni...selalu aku marah..eh mat..cuba ko cermin muka ko tu..hensom tak?...lagi satu..poket tu penuh tak...kena sedar diri mat..aweks ko tu semua main kan ko jer mat...nak duit jer...bukan nya suka kat ko pun...

Mula lah muka nya masam...kadang kadang dia balik ke rumah sewa nya dalam diam diam jer..marah lah tu..

Ada kala nya bila dia nampak kelibat uncle ford kami....dia akan patah balik rumah dia...teruk kan....

Bila usia dia menginjak 40....kami adik beradik semua dah risau..apa lagi bila dia kena buat operation kat HKL ari tu, tak da sapa yang meneman kan dia..tapi aku tau dia tak kisah pun sebab kat wad tu.. semua misi misi muda belaka....

Puas lah kami mencari mana mana perempuan yang sebaya dia...susah betul laa..bila dia suka..pompuan tu tak mau..bila pompuan tu nak,dia lak tak berkenan...

Satu hari ,dia ada bagi tau yang dia berkenan dengan seorang wanita dari Tanjung Karang..berusia 38 tahun dan dan punya 3 orang anak..Ibu tunggal laaa...

Makcik dah abah suka sangat..bagi restu dan kami pun terima dia seada nya..Dah itu yang dia nak..kita turut kan saje...

Bermula dengan merisik selepas raya puasa lepas...bincang punya bincang kami sepakat nak menyatu kan mereka secepat mungkin..apa lagi nak ditunggu tunggu lagi Mat..ko pun dah berumur..
Nikah nya pada Raya haji lepas selepas Isyak...siang tak boleh kata Juru nikah tu sebab dia nak sembelih lembu korban , kata nya...

Mula nya kami semua amat bimbang...

Takut tak lepas masa akad nikah ni sebab Mamat ni banyak kekurangannya..dia gagap..

Hanim dan Ejab menolong pakai kan samping...










Qaid pun ada tengok Tok Mamat Nikah...


Tapi alhamdulillah..semua nya berjalan lancar...tapi sebenar nya berpeluh gak kami yang kat belakang dia ni...

Keesokan nya kami di rai kan oleh pihak pengantin perempuan dalam majlis kecil tapi meriah di Tanjung Karang..siap bersanding lagi..

Kami pula buat majlis menyambut menantu pada keesokan nya ..Ahad...28 Okt 2012..


Mamat dan Nazimah....semuga kamu bersama masa senang dan susah..bersepakat lah dalam urusan rumah tangga dan kalau ada masaalah kami ada untuk mendengar...



Lauk pauk dari SaHa Catering..marvelous! dan aku tak sempat nak makan pun..

pelamin ni ada orang yang baik hati sponsor..termasuk baju pengantin..

Hani

Hanim

Adik ipar bongsu..Suria..


Mimi..


Ekin....


Orang Penting dalam majlis ni..Fund provider...Adik ku Hj Rozman dan Isteri nya Hjh Nora Zaharah...


Saya,Adik bongsu Ejab dan Adik Ipar..Nora Zaharah...


PA..besar gak tanggungjawap dia ni...


Bulan December ni..ada satu lagi 'perkara besar'yang nak di langsung kan...kali ni kat mana ya??


7 comments:

  1. Salam Sejahtera,

    Jodoh dah sampai, Alhamdulillah dah selesai majlis.
    Tahniah dapat ahli keluarga baru

    ReplyDelete
  2. Tahniah kak ezza dapat adik ipar. Itulah dah jodoh kita terima seadanya. Aina pun masih ada abang yang belum kawe umo 40 tahun juga. Entahlah memilih atau tidak dipilih. Setiap kali solat Aina tetap titipkan doa moga2 dia cepat bertemu jodoh. Selagi kudrat mak ada bolehlah jaga makan pakai dia. Esok2 mak dah tak larat entah apa akan jadi.

    ReplyDelete
  3. Syukur Alhamdulillah. Bertemu juga jodohnya.

    Kakcik suka warna silver tu. :)

    ReplyDelete
  4. Alang pun ada adik sepupu lelaki dah over 40, belum ada jodoh lagi!

    ReplyDelete
  5. Disember ni anak sendiri punya pulak kan..

    ReplyDelete
  6. Mula2 tu ingatkan Mamat Sepah... hahaha. Apapun
    Selamat Pengantin Baru. Semoga kekal keanak cucu...

    ReplyDelete
  7. cantik adik ipar patutlah Mamat berkenan. Orang kaka jodoh tu macam membalikkan tapak tangan, kalau dah jodoh tak ke mana.Semoga berkekalan

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails