Wednesday, October 6, 2010

persiapan.....





Tinggal beberapa minggu saja, akan berlangsung lah majlis besar dalam rumah ni...For the first time ...

Setelah hampir 28 tahun kawin, aku bakal menerima menantu pertama tak lama lagi...

Persiapan...entah laa..dengan wang yang terhad, aku berharap agar majlis ini berlangsung dengan jaya nya...aku bukan ingin kan Perkahwinan yang seperti Siti Nurhaliza atau Jimmy Shanley, aku cuma mau sederhana dan mengikut kemampuan sendiri. Tak payah lah bertema tema seperti Angkasawan pertama Malaysia tu or anak Allayarham Nasarudin tu....ini hanya PA yang bekerja makan gaji....

Kini aku sering keluar rumah, menguruskan serba sedikit yang terkurang sana sini...mencari sekadar termampu....tapi aku seperti tiada pilihan...semua nya mahal mahal belaka...

nak beli beg kertas saja dah beratus harga nya...

bunga telur. pun yang paling murah pun beratus harga nya.....

Cenderahati...adoiiii...nasib baik PA tak ada bersama..kalau tidak mau bergaduh aku dengan dia hari hari...





Kompang...300 ringgit..

karaoke dengan mc sekali..hampir 450 ringgit...

belum lagi bende bende lain......

walau pun anak2 ada yang menolong tapi aku gerun melihat angka nya...

Apa apa pun, aku bermohon pada Nya agar di permudah kan segala urusan ku....

tapi kan,,kadang kadang tu terbabas jugak....

pompuan la kata kan,,,,

Lepas Alin ni...6 more to go....hahahaha

16 comments:

  1. Salam....

    Tahniah bakal dpt menantu. Saya tumpang seronok.. Mesti best kan. Apa2 punbiar bersederhana semoga majlis diberkati dan diredhai. Amin.

    ReplyDelete
  2. Kak, jgn berhutang bergadai dah la kak.....sederhana mesra seronok....

    ReplyDelete
  3. insyaalah zai. tak da la sampai macam tu ...ala kadar saje....kita ni bukan orang berada pun...

    ReplyDelete
  4. za, rasanya kakpah dah bagi dah alamat. kakpah sms je la ek.

    debaran pengantin dengan debaran mak bapak pengantin samanya je za... hehe..
    jaga kesihatan. time macam ni la darah tinggi selalu naik. tension.....

    ReplyDelete
  5. Salam EZZA
    Tahniah!
    Apa pun, yg kali pertama memang lebih debarannya. Bertenang, bersabar, bersederhana, dan ikhlas dlm semua kerja. Insya Allah beres & ada keberkatannya. Semoga semuanya berlangsung sempurna & mendapat keredhaan Allah.

    ReplyDelete
  6. Aunty Ezza,
    Nanti kita tolong massage bila lepas penat buat persiapan tu semua ye? Ha...jimat belanja nak pergi spa pulak... purrr....meow!

    ReplyDelete
  7. Salam Ezza,

    Alaaahai! dah nak bermenantu ye...tahniah lah.
    Kadang2 K.Yan terfikir jugak...betapa kayanya orang masa kini...cuba tengok segment perkahwinan dalam program Nona....hebat2 dan mewah2...banyak betul duit dia orang.
    Harap majlis di tumah Ezza nanti berjalan lancar.

    ReplyDelete
  8. kak yan,,email saya di az_iz82@yahoo.com..ok

    ReplyDelete
  9. Salam Zah

    Buat yang termampu aje,kalau buat besar2an pun pasti ada cacat celanya.

    Zai..mamasya.blogspot.com

    Blog bermasaalah,guna account anak.

    ReplyDelete
  10. Selamat terima menantu.. berhati hati berbelanja..semuga selamat semua urusan..

    ReplyDelete
  11. masa saya majlis paling low cost, takde kopang, karaoke, pelamin, mak andam..tapi kena buat bodoh bila org mengata. asalkan kami bahgia :)

    muga majlis anak akak berjalan selamat dan diberkati. amin.

    ReplyDelete
  12. Ezza,
    Salam .tahniah diucapkan.Semoga kerjabaik Puan dipermudahkan dan selamat segalanya.

    ReplyDelete
  13. tahniah kak ezza...takpa u buat pelan2 apa yg patut....

    ReplyDelete
  14. Zah,

    Bila hb nya? I nk book my diary ni.

    I pun tumpang excited you nk dapat menantu. Buatlah ikut kemampuan kita, janji dapat berkat dan harapnyakekal perkahwinan tu, macam perkahwinan kita..

    ReplyDelete
  15. Kak E...take care of your health..dalam seronok berplan plan nih...sure nanti bestnya macamana pun..asaldatang dari HATI dan ikhlas....

    ReplyDelete
  16. Baru dapat tengok wedding card kat sini. Betul.. buat sekadar yang termampu. Itu lah yang sebaiknya!

    Orang baik macam akak ni, mesti ramai orang datang kenduri kawin nanti. Ada nak tolong apa2 tak?

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails