Monday, February 9, 2015

Sg Lembing Kuantan....





 Dari tol Kuantan..ambik kanan...Sg Lembing hanya 40km saja dari Kuantan. Jalan raya nya ok tapi banyak kesan banjir ..ada juga jalan yang mendap..

Sebuah perkampungan yang aman dan tenteram..kehijauan dan berbukit bukau,,

Ada kawasan kampung melayu..ada pekan kaum cina..bangunan nya historical betul..ada kawasan orang asli juga..

 Kami ke sini dulu semetara nak check in bilik..bekas lombong arang tu dan bijeh besi..Rupa nya lombong ini ada lah yang terpanjang di dunia!!!



Tiket nak masuk..RM15.00 untuk dewasa. tiket ni siap ada insuran tau...

Nak masuk sini kena naik keretapi pelombong...ingat kan jauh sangat lah dia nak bawak...rupa nya 80 meter saja...selebih nya kena jalan kaki...






Tapi aku  larat jalan setakat 200 meter jer..pastu aku patah balik..hehehe


sepatut nya aku kena jalan kaki balik hingga tempat mula2 tadi..tapi aku  tumpang naik ketapi tu balik..hehheeh..Yaya pun sama..



Ambik gambar dengan abang batu ni kejap...


No comments:

Post a Comment

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails