Saturday, December 14, 2013

Cuti cuti ke Hadyai, Thailand

5 Dec lepas, usia perkahwinan kami bertambah lagi..
Dah 31 tahun kita kawin ya bang...
Apa kata kita pergi Hatyai..naik bas ekspress saja...tak mau naik train...
Kena bawak Yaya dan Mimi...
so kena buat paspot.dia dulu
Bila biras di Jeram call..diapun nak ikut sekali...so kami ke Hatyai seramai 9 orang

Pertama ..kena beli tiket bas dulu...
Kami Shah Alam sek 17...tengah perati kan kaunter tiket kami di tegur oleh sesaorang...akak nak kemana...
Hatyai..kata ku..
berapa orang?..
9 orang...
Ok kat sana beli tiket....
maka tiket beralih tanga dan duit pun bertukar tuan....

Call biras..Mon..tiket dah beli...sorang rm55.00..harga budak2 pun sama..no discount..
Jam 10.30 malam kita bertolak...jangan lupa tau..

Sampai rumah..aku bukak Agoda.co,..
cari bilik hotel yang sesuai..tak mau cari murah sangat..takut banyak 'ayam'
cari yang sesuai dengan bajet poket...
OK..dapat Tune Hotel...
Book 2 bilik dan terus bayar...habis satu perkara..



Semua pakat pakai kasut sukan..kaki tak sakit..
Pada malam 5 Dec..semua anak balik...alahai..macam nak menghantar pi umrah pulak...Qaid pun ada sama....
Tepat jam 10.30 malam..bas konsortium pun bergerak...passenger tak ramai..cuma ada 30 seat saja..boleh rendah kan seat..dan selimut pun di beri..
Tapi mata tak boleh tidor..budak2 pun sama..terlalu excited agak nya..first time bercuti pakai paspot...masing2 dengan gadget...aku pun sama...PA yang baru saja aku hadiah kan smartphone masih terkial kial nak guna kan..aku biar kan aja...sesekali aku dengar suara nua merengus..yelah..selama ni dok pakai nokia cap ayam tu..senang nak handle..nak taip sms..sekarang ni ada macam macam bende dia nak kena belajar...old school kata anak anak dia..

Punya lah sejuk bas ni..dia bukak full blast aircong...jenuh aku memusing kan arah aircond atas kepala...lantak laa...

Bas berhenti kat RR Kamunting...PA turun untuk kopi panas dan mee hoon sup..aku malas nak turun...
Tiba di  ctc Changloon jam 5.30 pagi..paspot di ambil untuk urusan keluar masuk immigresen..
Aku turun untuk ke tandas...lama kat situ sebab semua bas akan ke situ jugak...kat tempat ni banyak gerai gerai makan dan minum tapi kebanyakan nya cina..aku tak lalu nak makan walau pun perut lapar...minum milo panas pun susah nak telan...

Urusan di imigresen Bukit Kayu Hitam sangat lah lancar..paspot kita di scan saje..tapi semasa di Danok..mak oii..lama nya..masih guna kan sistem cop mengecop dan kamera...hmmm..selesai urusan...naik bas semula dan bermula lah percutian kami...





























ke  Songkla...sewa van 






































to be continued.....

7 comments:

  1. Syoknya....pernah rombongan Cik Kiah dan Cik Nyemah rancang ke Hadyai. Tapi batal sebab kata tak bera[a selamat. Banyaknye gambar. Dan budak yang suka tunggang kuda tu dah besar dah, 'Sweet teenanger!'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alang..hatyai mcm tempat kita gak,tapi bersih. Nak shopping tapi harga dia sama mcm kat sini. Malah matawang dia tinggi sikit dari kita. Nak kemana mana pun senang sebab tuk tuj byk dan murah. Makan pun murah gak. Saya selesa kat sana.

      Delete
  2. Saya dah lama tak masuk hadyai. Waktu tinggal di penang memang hadyai tmpt bercuti...
    Teringin pulak nak pi bila lihat kak ezza kesana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mah,akak rasa hatyai bdr yg aman dan selesa.jom jalan ke hatyai

      Delete
  3. bestnya bercuti sama biras, kak ezza,,,heee

    p/s mak saya umo 66 tahun pun dah pandai wassap kak ezza, hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa mak anim,nk gak kenal dgn dia. Akak ada kawan yg baya baya mak anim gak. Cntoh hjh norazlina abas ya komen kat atas tu.

      Delete
  4. Walaupun saya org Perlis tapi Hadyai tak pernah sampai pon fobia pon ya jugak sebab dok dengar cerita kawan2 yg lalui pengalaman bom meletup depan mata. Alhamdulillah masa akak pergi selamat kan...

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails