Friday, November 16, 2012

Pergi lah....

Pagi jumaat kami dikejut kan satu panggilan talipon..

Anak sepupu PA meninggal dunia malam tadi...

Innalillahirajiun...

Masih muda,baru berusia 31 tahun. Pernah hamil anak kembar tapi nyawa anak kembar lelaki nya tak panjang..meninggal semasa di lahir kan..kasihan sungguh..kemudian aku mendengar dia sudah bergelar janda ...tak tau apa sebab..mungkin tiada jodoh ..

Sebelum raya puasa lepas, aku mendengar berita yang dia pengsan semasa beraya di Muar.

Rupa rupa nya dia mengalami komplikasi buah pinggang dan perlu mendapat rawatan berpanjangan..namun dia masih boleh buat tak tau pasal penyakit nya..enggan membuat rawatan dan enggan mendengar nasihat orang tua nya.

Keluar masuk hospital dah jadi perkara biasa bagi nya..

Akhir sekali aku dengar dia dalam icu...koma dan berselirat wayar di tubuh nya..Leher nya di tebuk untuk memasuk kan tiub supaya dialilis di buat..itu lah ikhtiar terakhir .....namun Allah menyanyangi nya...pergi dalam  keadaan koma...

Aku tahu anak anak nya menunggu dia di sana...menghulur kan tangan untuk ibu nya..

Aku melihat ayah dan ibu nya menangis semasa jenazah di kapan kan...

Aku dah melalui detik detik ini..dan aku tau bagaimana pilu nya perasaan mereka..

Pergi lah..Redha laa..semua nya hak milik Allah...

Air mata ku mengalir bila aku sedekah kan Yassin untuk nya....




2 comments:

  1. Salam Sejahtera Ezza,

    Innalillahiwainnailaihirojiun, Alfatihah dan ucapan takziah utk ahli keluarga.

    Sedih kehidupan hidupnya. Moga bahagia perjalanan seterusnya. Aamiin

    ReplyDelete
  2. Semoga rohnya di rahmati Allah. Ameen. Ye, kita juga akan pergi tak kembali, Ezza.

    ReplyDelete

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger