Tuesday, October 25, 2011

Sepetang di Setia Alam..

Pada mula nya nak datang rumah I ..makan cucur udang cicah sambal tumis ikan bilis petai dan minum kopi panas...

Later on..bertukar lokasi pulak...Apa kata datang Setia Alam laa...

Yasmin pulak ambik cuti half day, I ok jer..

Tapi sejak pukul 12.30 tengahari...hujan lebat berserta dengan petir dah guruh dan angin kencang...

Sedang aku baring baring menunggu Yasmin datang di ruang tamu, tiba aku lihat air mencurah curah turun dari siling dan sekitar lampu ...alamak...apa lah ni...

Segera aku arah kan anak anak tutup main suis...alih kan sofa dan tutup TV dengan plastik lapik meja.....

Kemain banyak air turun dan hujan dan angin mengganas kat luar...

Yasmin call, Zah..I masih kat opis ni..baru nak keluar ni..tadi hujan lebat sangat...You dah siap ke?

Dah..tapi rumah I penuh dengan air ni..dekat living hall ni...

so camner ni.....tanya Yasmin..

Tak per..anak anak I cakap dia boleh buat..dia suruh I pergi ikut you...

Tak lama kemudian, Yasmin pun sampai...setelah aku berpesan dengan anak anak agar jangan buka TV dan kipas..aku pun pergi...

Dah sampai....

Senang jer rumah Sabariah Md Zain...seorang rakan blogger yang sering keluar negara kerana mengembara bersama suami nya..Dr Naim..

Sampai sana , aku mula menggoreng cucur udang dan Pizza yang di pesan oleh Sab......sedap betul makan sambil santai berbual dan berborak..macam macam topik keluar ....

Bayang kan lah..sambil mengunyah..cicah sambal tumis dan pencicah cili Thai..cuaca pulak sejuk dan rumah pulak cantik....

Kita sebaya ....


Masih seperti first time kita jumpa...maintain jer body dia...

Yasmin n Sabariah..

Thanks Sab for having us this evening...banyak cerita dan rahsia keluar hari ni ya...

Next time..rumah Yasmin pulak....

No comments:

Post a Comment

Share my thought

iklan

Translate

iklan

Iklan

award from kjee

award from kjee
Award from kjee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Powered By Blogger